[TYPO3-UG Dutch] Feedback gevraagd: ste_invoice

Sacha Ligthert Sacha at Ligthert.net
Tue Oct 30 18:14:39 CET 2007

Beste Lijst,

Na enkele weken van ontwikkelen (een paar uur per week) aan een facturatie
systeem voor typo3 is het systeem eindelijk (deels) functioneel genoeg om
het te publiceren.

Het systeem kan de basis handelingen:
 - Diensten definieren voor (FE) gebruikers.
 - Facturen compileren vanuit deze diensten.
 - Facturen dumpen naar PDF.
 - Herinneringen sturen.
 - Boetes toevoegen aan facturen.
 - Mails en facturen kunnen templaten.

Er zijn nog tal van andere features in de planning (die gedocumenteerd
staan). Maar ik wil eerst het fundament correct ontwikkelen en heb hints,
tips en pointers nodig voor de volgende punten:
 - Templating, kan ik dat vanuit de BE gebruiken? Ik heb getrecht de
template engine in de BE te benaderen, maar zonder succes. Ook gebruik ik
templates voor het maken van mails en facturen, dit is echter niet
netjes. Weet iemand hier misschien een alternatief op?
 - Wat is de meeste efficiente manier om configuratie data van een backend
module op te slaan? Nu gebeurd dit d.m.v. een mysql veld, daarvoor een
entry in localconf.php.
 - Ik wil op termijn een library maken voor veelgebruikte functies, hoe
kan ik dit het beste aanpakken?
 - Nu maak ik gebruik van een externe library (html2ps) voor het genereren
van PDFs. Hiervan is er al een extensie in de TER, maar deze is gericht
op het omzetten van T3 paginas naar PDFs. Moet ik mijn eigen library
aanhouden of met omwegen de html2ps extie proberen aan te spreken.

Ik vraag bij deze jullie feedback op de extensie. Ik weet dat er gebreken
zijn, maar de extensie is nog in een vroege stadia van ontwikkeling. Dus
bij deze vraag ik jullie constructieve kritiek en feedback.

De betreffende extensie van te downloaden vanaf de TER met de extensie
'ste_invoice' of direct via
http://typo3.org/extensions/repository/view/ste_invoice/0.7.1/.
Indien de documentatie nogsteeds niet geparsed is, dan kunnen jullie deze
tijdelijk download van onze site: http://ebrius.nl/fileadmin/manual.sxw .

Met vriendelijke groet,

Sacha Ligthert

--
Personal site: http://sacha.ligthert.net/
Quote: " Where fear is present, wisdom cannot be. " - Lactantius