[TYPO3-UG Dutch] tt_news documentatie

Peter Ruijter peter.ruijter at gmail.com
Mon Oct 15 12:42:55 CEST 2007

Beste Dick,

De voorgedefinieerde styles voor tt_news kan je o.a. vinden in
EXT:tt_news/static/css/setup.txt.

Ik definieer mijn aangepaste styles altijd in een aparte stylesheet die ik
inlaad nadat de default styles worden ingeladen. Meestal verwijder ik ook
alle default styles met typo-script en definieer ik mijn eigen styles:

plugin.extensiekey {
_CSS_DEFAULT_STYLE >
}

Op deze manier heb ik alle styles voor een website op één plaats staan.

De media files kan je toevoegen onder de "Relations" tab van een tt_news
record. De bestanden worden daarna onder de tekst van het nieuwsitem
geplaatst.

Voor het uitlijnen van afbeeldingen in een tekst raad ik je aan om de
uitlijning van afbeeldingen in de RTE te gebruiken. Van deze
uitlijningsfuncties kan je eenvoudig gebruik maken door een afbeelding in de
RTE toe te voegen, via de daarvoor bestemde knop. En daarna de afbeelding
weer te selecteren en weer op de afbeelding knop in de RTE te klikken,
vervolgens kan je een aantal img attributen instellen, waaronder de
uitlijning. De afbeeldingen die je definieert in het formulier van het
tt_news-record worden direct in het template geprint. Eventuele aanpassingen
hierop kan je uitvoeren in de template die je definieert voor tt_news. Je
zou "###NEWS_IMAGE### " bijvoorbeeld in een aparte <div> kunnen zetten en
hiermee de uitlijning regelen.

Ik hoop dat je hiermee verder komt, en zoals Jos ook al aangaf, veel tt_news
vragen die je hebt zijn vermoedelijk al een keer gesteld en kan je o.a.
terug vinden in http://lists.netfielders.de/pipermail/typo3-project-tt-news/.
Mocht je nog vragen hebben schiet ze de lijst in.
<http://lists.netfielders.de/pipermail/typo3-project-tt-news/>
Met vriendelijke groet,

Peter Ruijter
Bedrijvenweb Nederland B.V.

Tel: 0347 - 322 444
Fax: 0347 - 322 777
Email: ontwikkeling at bedrijvenweb.nl
WWW: http://www.bedrijvenweb.nl

# PLEASE CONSIDER THE ENVIRONMENT BEFORE PRINTING THIS E-MAIL! #