[TYPO3-UG Dutch] +ext als uitbreiding op bestaande root template?

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.com
Sat Oct 6 22:25:21 CEST 2007

learn 2program wrote:
> Ik begin het te leren. De site staat, alleen nu wil ik wanneer je een
> menu aanklikt (bijvoorbeeld nieuws) dat de content aangepast wordt.
> Uiteraard kan ik tt_news gebruiken, maar dat snap ik nog niet).
> Dat aanpassen gaat me vast wel lukken......
> Nou is de vraag, moet ik nu de root template kopieren naar nieuws en dan
> de wijzigin aanbrengen (waarbij hij geen root is uiteraard)?
> Of is het mogelijk om de root template gedeelte lijk te overschrijven?
>
> In de root template staat nu:
> subparts.BODY_CONTENT < styles.content.get
>
> en dat moet (even voor de test om te zien of het lukt)
> [...]

Hoi,

Gebruik de volgende keer als je iets post je echte naam als afzender je hebt
niet eens je naam in de mail genoemd. Das toch wat lastig antwoorden.

De template functionaliteit is het zelfde als bij stylesheets. Het is handig
meerdere templates aan te maken met een logische naam van wat er in zit (bijv
"+ext: tt_news", MAIN). Deze templates include je in een MAIN template. Hoe je
de indeling doet is aan jezelf eigenlijk. Je kan op een specifieke pagina een
andere template maken die waardes uit de andere overschrijft, zoals je zelf al
eerder opmerkte. Of je kan er waardes aan toevoegen. Je kan ook andere waardes
toekennen aan specifieke pagina's of delen van de paginaboom door conditions te
gebruiken in je template.

Ik zou zeggen: Lees de TSref [http://ben.vantende.net/t3docs/tsref/] eens goed
door. Je stukje Typoscript moet zijn:

subparts.BODY_CONTENT > //unsetten
subparts.BODY_CONTENT = TEXT //aangeven dat het om een stuk tekst gaat
subparts.BODY_CONTENT.value = dit is een test tekst //de tekst zelf

suCCes

ben
--
netcreators :: creation and innovation