[TYPO3-UG Dutch] online shopping

H.E.Weenink | Aristo WebDesign h.e.weenink at aristo-webdesign.nl
Sat Nov 17 09:33:41 CET 2007

Dag Jos,

Dank voor het compliment, maar het is niet uit altruisme dat ik doe.
Naar mijn idee is het nl hard nodig om een shopextensie te hebben die die
geintegreerd kan worden in een CMS (en dan kies ik dus voor typo3). Het
liefst zou ik zien dat daar twee dingen vanzelfsprekend bij worden:
1.	Dat de setup door een NIET-programmeur (dus constanten  en evt.
typoscript, etc. )gedaan kunnen worden. Er wordt me nog te veel over hooks,
matrixen, vars, etc. gesproken in de mailing. Dat moet natuurlijk voor de
ontwikkelaars, maar niet voor de gebruikers.
2.	Met diepe integratie bedoek ik dat op elk level van het CMS
(paginas, elementen, etc.) dynamisch gerelateerd kan worden aan categorien,
producten, aritekelen, eigenschappen etc. Dit zodanig dat we sites kunnen
neer zetten en mensen mij bijvoorbeeld vragen: "Meneer, is dit nu een zeer
geavanceerde webshop, met een soort weblog of wiki; of is dit een
weblog/wiki die je ook als winkel kunt gebruiken." Om hiermee maar even een
paar uiterste toepassingen aan elkaar te plakken (waar ik overigens ook nog
een praktisch gebruiker voor zou kunnen vinden.

En dan laten we echt os_commerce en alle varianten ver achter ons.

Groet, Eef