[TYPO3-UG Dutch] online shopping

Michiel Roos michiel at netcreators.com
Wed Nov 14 15:35:54 CET 2007

Glonet NV / Christof Bruyland wrote:
> Beste,
>
> We zijn van plan onze website te vernieuwen en een online shopping aan toe te voegen.
> Natuurlijk is nu de vraag welke shopping extensie we het best kunnen gebruiken.
> Ik ben aan het twijfelen tussen tt_products of commerce.
> Wie heeft er ervaring met één van beide of allebei en kan me de beste aanbevelen?
> We zouden deze ook willen gebruiken om jaarlijkse abonnementen te verkopen. Is dit mogelijk met één van deze twee of een ander?
>
> Christof

Dag Christof,

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Commerce. Ik ben erg tevreden over
het produkt. Het heeft nog wel wat ruwe kanten maar werkt over het
algemeen prima. Er zijn ook een boel extensies voor ontwikkeld waaronder:
- iDEAL betalingen
- klanten die dit kochten kochten ook dat
- artikelen uit dezelfde categorie
- paypal betalingen
- nog meer:
http://wiki.typo3.org/index.php/Commerce#list_of_existing_extensions_to_commerce

Artikelen zijn op een zeer flexibele manier op te bouwen en uit te
breiden aan de hand van attributen (denk aan dingen als schrijver of
illustrator of kleur).

Helaas is de documentatie (nog, ik probeer dat te verbeteren) ronduit
slecht. Het is dus lastig te implementeren voor beginners.

Commerce wordt actief ontwikkeld en uitgebreid. De commerce nieuwsgroep
is actief en er wordt snel antwoord gegeven op vragen.

Met vriendelijke groet,

Michiel Roos

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/