[TYPO3-UG Dutch] installatie 4.1.3

Michiel Roos michiel at netcreators.com
Wed Nov 7 09:38:23 CET 2007

Dick Sijtsma wrote:
> Dag Rik,
>
> genoemde url heb ik ook al eens geprobeerd in de browser.
> Ik krijg dan dezelfde melding:
>
> 403 Forbidden
> You don't have permission to access /cms/typo3 on this server.

Dag Dick,

Zoals Jos al opmerkte is "403 Forbidden" een duidelijke boodschap die
aangeeft dat je te maken hebt met een 'rechten issue'.

Ik kwam dit laatst nog tegen op een server waar ik dacht dat alles goed
stond qua rechten. Het bleek echter dat safe_mode aan stond. Dan tellen
niet allen lees en schrijf rechten, maar is Apache/PHP ook veel strenger
met de eigenaar-/groepsrechten.

Kijk na of je safe_mode hebt aanstaan of niet. Zo ja . . . ga je dan
maar eens goed inlezen en wat mooie testjes maken. Waarschijnlijk wordt
het dan en onderhouds hel met het oog op het uploaden van bestanden en
bestanden door TYPO3 aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Michiel Roos

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/