[TYPO3-UG Dutch] veilige verbindingen

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Sat Nov 3 21:14:00 CET 2007

H.E.Weenink | Aristo WebDesign wrote:
> Beste Dick,
>
> Ik kan me je vraag voorstellen, maar het is de eerste keer dat ik erover
> lees.

> Maar er is nog wel een simpele suggestie. Je kunt via normaal
> beveiligingsbeheer van je site de hele directory typo3 afschermen.
> Dan moet je al twee wachtwoorden kennen om er bij te kunnen.

Je bedoelt een password protected directory via apache? Dan heb je
inderdaad twee wachtwoorden nodig, maar het veiligheidsrisico is daar niet
kleiner door. Een sniffer luistert net zo goed een als twee passwords af.
Ik log daarom op https://nagual.nl/typo3 m.b.v. SSL verbinding in en dat
is secure. Op mijn andere site http://lossehandjes.nl/ lukt dat niet
omdat, zoals gezegd, apache slechts een ssl certificaat per server
ondersteunt.

Ik ben dus op zoek naar een veilige inlog op de typo3 directory en hoopte
eigenlijk dat daarvoor iets was/is ingebouwd in Typo3 dat ik over het
hoofd had gezien.

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: F86289CE
++ http://lossehandjes.nl/ | Solaris 10 / Nevada