[TYPO3-UG Dutch] tekst nieuws item soms niet zichtbaar

Loek Hilgersom hilgersom at xs4all.nl
Sun May 27 22:54:45 CEST 2007

Hoi Chris,

Je hebt wel heel interessante IE6-bug weten te triggeren! Heb je al gezien dat
wanneer je een ander venster even over deze heen schuift precies dat deel van de
content dan ook verschijnt?

Geen idee waar het precies aan ligt, maar het heeft niets met Typo3 of tt_news
van doen, het probleem zit in een van de vele - en dit keer dus wel een
behoorlijk obscure - IE-bug.

In je tt_news stylesheet heb je staan:

.news-single-item {
	margin-bottom:0px;
	border:0px solid #000000;
	padding-top:0px;
	font-size: 11px;
	background-color:#FFFFFF;
	padding:0px;
}

Je kunt ook de float in .news-single-img verwijderen, of de .news-single-item
HR.clearer, maar die wijzigen ook daadwerkelijk je output.

De tekst verdwijnt doordat de tekst doordat de background-color om duistere
redenen over de tekst heen valt.... tja, een verklaring kan ik je niet geven.
Heeft waarschijnlijk te maken met de vele floated en non-floated boxes die je
door elkaar gebruikt en het vervolgens weer heel of half clearen van die floats,
daar gaat wel eens wat mee mis in IE6.

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk van de overbodige ballast uit je
stylesheets te verwijderen, dat verminderd de kans op dit soort complicaties en
vereenvoudigd debuggen.

Groeten,
Loek