[TYPO3-UG Dutch] Uitlezen van gegevens uit database?

Natural Designs info at naturaldesigns.nl
Mon May 21 13:08:38 CEST 2007

Beste TYPO3'ers,

Voor een klant van mij heb ik een intranet gebouwd. De gebruikers die
toegang hebben tot dit intranet heb ik in een sysmap geplaatst. Alle velden
van deze gebruikers zijn ingevuld, waaronder naam. Zodra iemand inlogt wordt
hij/zij direct doorgestuurd naar een bepaalde (nieuws) pagina. Nu is het de
bedoeling dat op deze pagina "nieuws" als eerst komt te staan "Goedendag
[naam van ingelogd persoon]" Hoe kan ik deze naam uit laten lezen uit de
gebruikersgegevens?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt!

Jorg