[TYPO3-UG Dutch] page:media fallback

Sander van Gelderen mail at sandervangelderen.nl
Sun May 20 08:11:19 CEST 2007

Hallo lijst,

Is het mogelijk in de alternatieve taal de page:media van de default taal te gebruiken?

Ik bedoel dat er zowel in de 'page properties' als in het 'Alternative Page Language' een veld 'media' is.
In het formulier vermeldt het label 'Files', maar in TS (bijv GMENU) gebruik je 'media'.

Ik gebruik dit veld om diverse gfx voor verschillende menu states (NO,ACT,RO) op te slaan:

lib.menu = HMENU
lib.menu.1 = GMENU
lib.menu.1.NO {

   altImgResource.import = uploads/media/
   altImgResource.import.field = media
   # kleurkeuze, te zetten via Constant Editor per pagina
   altImgResource.import.listNum = {$foo.bar.menuKleur}

   wrap = <div class="menuitem">|</div>

   ATagTitle.field = subtitle
}

Bovendien zijn er verschillende kleuren te gebruiken, vandaar de constant als waarde van altImgResource.import.listNum

Al met al heel wat files per pagina, en voor de meeste paginas zijn ze gelijk in alle talen, slechts enkele uitzonderingen.

Kan ik voorkomen dat ik al deze files opnieuw moet invoeren in de Alternative Page Language(s)? Ik zou willen dat het net zo
gaat als bij de content (sys_language_mode = content_fallback).

BVD,

Sander