[TYPO3-UG Dutch] automatisch afbeelding verkleinen dan canvasgroote veranderen

Rik Willems - Actiview rik at actiview.nl
Wed May 9 20:31:48 CEST 2007

Beste lijst,

Voor mijn nieuwe site loop ik tegen een probleem aan en ik kan er niets over
vinden. Ik wil graag een afbeelding per pagina defineren (via pagetype
'advanced'->'images'), wat nu goed lukt. Wat ik nu doe is de afbeelding
eerst op maat maken via Photoshop, wat ik nogal omslachtig vind en wat voor
klanten ook niet handig is. Het resizes van een afbeelding kan ik zelf, dat
lukt goed.

Alleen, over deze volgende stap stap kan ik niets vinden. Als een afbeelding
bijvoorbeeld hoger is dan maximale hoogte nadat de breedte is aangepast wil
ik de canvasgroote verkleinen waarbij de afbeelding in het midden blijft
(zoals dat bij Photoshop gaat) zodat de breedte hetzelfde blijft, maar de
hoogte veranderd naar de maximaal aangegeven hoogte. Weet iemand hoe ik dit
op kan lossen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Rik Willems

ACTIVIEW WEB SOLUTIONS
website development  |  online applications  |  services & solutions

A: Achterharingvliet 34a, 3011 TC Rotterdam, The Netherlands
T: +31(0)10 414 6736  |  M: +31 (0)647 226543  |  W:
<http://www.actiview.nl/> http://www.actiview.nl