[TYPO3-UG Dutch] imagemagick / graphicmagick / GD

Maarten Zuidland maarten.zuidland at gmail.com
Wed May 9 10:25:40 CEST 2007

Heren,

Beetje mosterd na de maaltijd, maar... (als in, de site draait al even,
en kom nu pas met een lang lopend probleem)

Ik heb een webserver ter beschikking gekregen van de systeembeheerder
voor typo3 websites, die de systeembeheerder geinstalleerd heeft.

Windows 2003, IIS6, PHP5.2.0, Mysql5 (in compat 4.0 mode), in een VM
oplossing.

Op de server heeft hij de nieuwste versie van imagemagick geinstalleerd.
(ik zeg it mijn hoofd versie 6.3.4) Ik heb de nodige problemen met het
genereren van allerlei plaatjes. Er komen geen tumbnails in de backend
(krijg die mededeling als afbeelding ipv een mooie tumbnail), Ik kan
geen koppen genereren met GIFBUILDER.

Ook als ik in de install tool ga kijken bij image processing, krijg ik
bij alle plaatjes die ik genereer de melding dat de size van het plaatje
altijd veel groter is dan het origineel (soms wel 2of 3 keer zo groot).

Mijn concrete vragen zijn dus devolgende:

*Wat gaat er fout bij mijn installatie? Zijn er bekende problemen?
*Moet ik toch mijn systeembeheerder overtuigen om versie 4.2.9 te
installeren?
*Of is Grapicmagick een betere oplossing?

Ik wil eigenlijk weten waar ik de minste problemen mee kan krijgen, en,
wat de argumenten zijn om mijn onwillige systeembeheerder zo ver te
krijgen dat hij snapt dat hij iets moet aanpassen.

met vriendelijke groet

Maarten Zuidland