[TYPO3-UG Dutch] htmlAREA error na firefox v2.0.0.3 upgrade met htmlAREA v1.5.1dev en typo3 v4.1

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Tue Mar 27 20:11:13 CEST 2007

Hi iedereen,

Om vast vooruit te lopen op de zaken, binnenkort komt een nieuwe versie
van de 4.0 en 4.1 branch uit en zal dit euvel verholpen zijn. Ook voor
de oudere TYPO3 versies zal net als met de laatste securityfix een
aantal versies van rtehtmlarea uitgebracht worden. Ik heb het dan over
de versies waarvan rtehtmlarea nog niet bij de core hoorde.

Wanneer je de patch toepast zijn er een aantal zaken waar je rekening
mee dient te houden. rtehtmlarea is voor de diverse TYPO3 versies
verschillend. Dit houdt dus in dat een patch niet zomaar toegepast kan
worden op alle versies van rtehtmlarea. Wel met de hand, dat is geen
probleem. Als de patch wordt toegepast, of met de hand je files aanpast,
zorg er dan voor dat alle gerelateerde .js bestanden in de map
/typo3temp worden verwijderd. Tevens is het aan te raden om je
browsercache even te legen.

Voordat iemand gaat roepen: "Moet dit dan ook bij een nieuwe versie van
rtehtmlarea?" dan is het antwoord nee. De javascript bestanden in
/typo3temp worden dan namelijk opnieuw aangemaakt met andere
bestandsnamen omdat het versienummer veranderd is. Dit is bij handmatig
patchen niet het geval.

Patrick