[TYPO3-UG Dutch] twee tt_news vraagjes

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Fri Mar 16 14:30:56 CET 2007

Hoi Roelof,

Ik heb niet zo'n groot denkraam, dus is het voor mij altijd heel
moeilijk om te snappen wat een vragensteller bedoelt.

Vandaar dat ik, wat vaker dan iemand anders misschien, meestal eerst
vraag om verduidelijking. Bijvoorbeeld naar wat je echt wilt.

Wat bedoel je met vraag 1? Wat wil je bereiken?
Want alleen single view kan. Maar je hebt er niks aan. Want dan weet de
plugin niet welk nieuwsitem getoond moet worden. Vandaar dat single
altijd in combinatie met list of latest gebruikt wordt.
Anderzijds is het natuurlijk zo dat als je op een bepaalde pagina 1
specifiek  nieuwsitem wilt laten zien, je er beter een gewone TYPO3
pagina van kunt maken. Lang zo omslachtig niet!

Vraag 2 snap ik helemaal niet. AMENU is, zoals in de handleiding
duidelijk wordt uitgelegd, alleen een soort selectietool voor het
archief. Een opsomming van jaren en maanden. Klik je op januari 2007 dan
toont de lijst alle nieuwsitems van januari 2007.

Je kunt zonder één enkel probleem je eigen menu's maken. Dat staat
helemaal los van tt_news

Het enige wat hier een beetje tegenaan hangt is het categorieënmenu.
Maar dat staat allemaal duidelijk uitgelegd in de handleiding. Zelfs
verluchtigd met duidelijke screenshots.
En het is bovendien helemaal niet verplicht om amenu of catmenu te
gebruiken.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg