[TYPO3-UG Dutch] Forum POLL

R. van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Fri Mar 9 11:56:33 CET 2007

Hoi Melvin,

het 'lijkt' er op in de typo3 community dat mailing lijsten beter
gewaardeerd
worden dan een Forum. Als je het mij persoonlijk vraagt dan
vindt ik een mailinglijst ook veel handiger en wel voor de volgende
renderen:

1) Ik heb mijn mail applicatie toch open, dus dat is handig. Ik hoef
niet nog eens naar een website te gaan, in te loggen en berichten op te
zoeken.
Of te zien over er nieuwe berichten zijn.

2) Voor mijn eigen archief kan ik een mailtje zo in een ander boxje
schuiven.
Dat is andig, zodat ik altijd snel even iets kan terug zoeken.

3) Ik kan mijn mailinglijsten filteren zoals ik dat wil, en zo ook
organiseren.
Met een forum moet ik altijd maar weer uitzoeken of het kan en
of het werkt.

4) Het zal niet met dit forum gebeuren, maar de forums die ik tot nu toe
gezoen heb staan vaak ook advertenties... daar ben ik niet in geintreseerd
en kost mij alleen maar weer scherm ruimte.

5) Vaak zie ik 'stickies' dat zijn van doe forum berichten die altijd
bovenaanstaan. Als ik die eenmaial gelezen hebt wil ik die niet meer zien,
kost alleen maar weer ruimte op het scherm. Ik heb eens een zoektoch gedaan
om een forum maar niets gevonden om dat uit te zetten...

Ik heb wel een vraag voor jouw,
Je hebt gelijk dat het forum op typo3.nl niet goed bezocht wordt.
Je hebt het ook over 'Dat is geen echt forum' Wat is in jouw
ogen een 'echt' forum, en zouden we dat dan niet gewoon op typo3.nl
kunnen zetten?

groet,
Ries