[TYPO3-UG Dutch] spamProtectEmailAddresses in extensies tip!!!

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Tue Mar 6 18:19:39 CET 2007

Hallo,

Omdat ik denk dat meerdere mensen hier wat mee kunnen maak ik er een
nieuw topic van.

Ik liep tegen een probleem aan dat ik een extensie wilde gebruiken die
een emailadres in de frontend toonde.
Daar zijn er wel meer van natuurlijk maar de meeste houden geen rekening
met spamProtectEmailAddresses.

Na veel gelees, gezoek en uitproberen heb ik een kleine workaround
gevonden. (althans dat denk ik, voor hetzelfde geld is dit de juiste manier)

in het bestand class.tx_extensie_pi1.php komen op een gegeven moment de
ergels waar er wordt gekeken of het een emailadres is.
En daar moet je wezen.

In mijn geval ging het om cl_company_database

Ik heb in het script de volgende aanpassing gemaakt.

Het was :
case "email":
       if($data[$fN]){
       return '<a href="mailto:'.$data[$fN].'">'.$data[$fN].'</a>';
       }
       return '';
break;

Ik heb er van gemaakt:

case "email":
	if($data[$fN]){
	 $email = "<link ".$data[$fN].">".$data[$fN]."</link>";
          return $this->pi_RTEcssText($email);
          }
         return '';
break;