[TYPO3-UG Dutch] vraagje over pb_survey

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Wed Jun 27 12:38:04 CEST 2007

Peter,

pbsurvey is in eerste instantie bedoeld als enquete extensie en niet
voor een quiz, poll, examen etc.

Toch zijn er al veel vragen geweest om resultaten te tonen aan de
bezoeker na het invullen van de enquete. Maar dit is erg moeilijk om
generiek te maken. Iedereen heeft wel een ander idee hoe deze resultaten
getoond moeten worden. Moeten alleen de resulaten getoond worden van de
bezoeker, van iedereen, ingedeeld in categorieen etc., examenresultaten.

Voor scoring is intussen een oplossing aanwezig in pbsurvey. Voor
simpele vragen als checkboxes en radiobuttons heb ik ook een extensie op
de plank liggen die de resultaten toont als een soort van poll (nog niet
gepubliceerd).

Wat jij wilt is erg specifiek. Ik kan je aanraden om eens te kijken naar
de aanwezige hook in pbsurvey. Deze hook kan op elke positie in de
enquete geplaatst worden, waaraan je je eigen functionaliteit kunt
hangen. Ik doe dit regelmatig voor klantspecifieke toepassingen als
testen, examens of een quiz. Alle antwoorden van de bezoeker worden naar
deze hook gestuurd, waardoor je ze zelf kunt verwerken en eventueel een
resultaat kunt tonen.

Patrick