[TYPO3-UG Dutch] geen database connectie

Bas v.d. Wiel j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Fri Jun 15 16:25:55 CEST 2007

Hoi Bart,
Serverload en uitgeputte connecties zijn niet hetzelfde. Stel dat MySQL
maar 5 connecties tegelijk accepteert. Dan heeft de server daar bij
normaal CMS-gebruik totaal geen last van (lage load). Maar wil je een 6e
verbinding, dan wordt die geweigerd ook al is er systeemcapaciteit
genoeg. Het tweaken van het aantal Apache-clients ten opzichte van het
aantal MySQL-verbindingen is een soort voodoo waar iedere
serverbeheerder weer eigen ideeen over heeft.

Verder zou je eens kunnen kijken of je t3lib_db.php kunt aanpassen zodat
die, voor debugging-doeleinden, wat meer info teruggeeft. Vanuit deze
file worden vrijwel alle database-acties uitgevoerd, tenzij je nog
slordig geprogrammeerde/verouderde extensies actief hebt. Maarrehh..
logt MySQL dit soort fouten nergens zelf, zonder dat je in de core van
TYPO3 hoeft te gaan sleutelen?

Groeten,

Bas