[TYPO3-UG Dutch] Template opbouwen

Marcel Kieboom marcel at mkieboom.com
Thu Jun 14 10:49:22 CEST 2007

Hoi hoi,

Op dit moment wil ik mijn eigen site gaan vernieuwen en ben ik dus toe aan
het opzetten van een nieuwe lay-out.

Nu heb ik getracht te zoeken naar de manier van werken voor mijn lay-out
maar helaas kan ik daar weinig over vinden/niet goed verwoorden.

Mijn huidige layout is vrij basic:

 <http://www.mkieboom.com/fileadmin/templates/template.html>
http://www.mkieboom.com/fileadmin/templates/template.html

Hierin zit links een menu in een div en rechts wordt de content in de inhoud
div geplaatst.

Mijn nieuwe layout moet de content opgebouwd gaan worden zoals hieronder te
zien is:

<http://www.mkieboom.com/NewDesign/mkieboom_xhtml_css_01_menu_text_website_k
olom.html>
http://www.mkieboom.com/NewDesign/mkieboom_xhtml_css_01_menu_text_website_ko
lom.html

Waarbij de content op de homepage wordt opgedeeld in drie vlakken.

*	Intro tekst
*	Laatste nieuwsbericht
*	Random bericht.

Vervolgens moet het ook mogelijk zijn om ipv 3 vlakken weer een volle pagina
te hebben.

Wie kan me hier wat tips geven voor de juiste richting op te gaan.

Wat is trouwens makkelijker voor dit statictemplate of TemplaVoila

Alvast bedankt,

Marcel Kieboom