[TYPO3-UG Dutch] Algemene basehref voor alle domeinen?

Pascal Cramer pascal at spambegone.roguesheep.nl
Tue Jul 24 12:36:06 CEST 2007

Hoi lijst-deelnemers,

voor een klant met meerdere domeinnamen heb ik een installatie opgezet.
Hierin wil ik graag de basehref zetten naar het domein waarop de bezoeker
binnenkomt. O.a. omdat RealURL netjes de bezoeker op het domein zelf houdt en
bovendien omdat en in de CSS een IE-bug fixje dmv een htc include zit:
--
behavior:url(fileadmin/res/csshover.htc);
--

Op dit moment heb ik het opgelost door de baseurl conditioneel te zetten voor
elk domein:

Constants:
---
   base_url = http://www.-domein-.com/
   [globalString = IENV:HTTP_HOST=*.-domein-.de]
    base_url = http://www.-domein-.de/
   [end]
   [globalString = IENV:HTTP_HOST=*.-domein-.be]
    base_url = http://www.-domein-.be/
   [end]
  ...etc....
---

Setup:
---
   config.baseURL={$base_url}
---

Dit is natuurlijk geen fraaie oplossing en bovendien niet onderhoudsvriendelijk
op het moment dat er weer domeinnamen bijkomen.
Daarom zoek ik iets in de trant van:
---
   base_url = [IENV:HTTP_HOST]
---

ik heb ook geprobeerd om handmatig de basehref in de html header te plaatsen dmv:
---
page.headerData.1 = COA_INT
page.headerData.1 {
  1 = TEXT
  1.data = getenv : HTTP_HOST
  1.wrap = <base href="http:// | /" />
}
---
Maar helaas wordtie dan _na_ de css includes gezet en schijnbaar worden dan de
css bestanden niet ingelezen (op vervolgpagina's).

Oplossing nr 3 werkte ook niet:
--
  base_url2 = COA_INT
  base_url2 {

  config.baseURL = {$base_url2}
--
geeft:
   <base href="COA_INT" />

Heeft iemand hier een elegante, onderhoudbare oplossing voor wordt wordt het
copy/pasten?

Alvast dank,
Pascal