[TYPO3-UG Dutch] content element invoegen met typoscript

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Mon Jul 23 15:02:37 CEST 2007

Hoi Nico,

ff sjekke:

lib.countries = TEXT
lib.countries.value = HELLO COUNTRIES!!!

werkt dat wel?

Nee? Dan moet je het vermoedelijk zoeken in een tikvoudje.
Wat ook nog kan is dat je in je HTML-template de betreffende div
helemaal geen inhoud hebt gegeven.
Dus zoiets: <div id="countries"></div>
Daar heeft meneer TYPO3 problemen mee.
Zet daar wat tekst tussen en je leed is geleden.

OK Er van uitgaande dat de vriendelijke boodschap nu wel op het scherm
komt gaan we je content plaatsen.

Dat voorbeeld van Bart zou moeten werken.
Maar als je je content elementje (eventueel met een of meer andere)
netjes opslaat in een sysmapje elementen, werkt het wel zo netjes.

En je objectje ziet er dan zo uit:
lib.countries = RECORDS
lib.countries {
	tables = tt_content
	source = 2354  (het id van het element)
}

BTW waarom maak je de tussenstap naar een temp.countries?
Direct countries < lib.countries werkt net zo goed. En je slaat een
onnodige stap waarin je tikfouten kunt maken over.

Succes,

Daniel