[TYPO3-UG Dutch] text w/image: image, position en Caption afzetten

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Thu Jul 5 15:35:32 CEST 2007

Hoi Nico,

Nico Potvin schreef:
> Klopt,
>
> Het is omdat we absolute verwarring willen uitsluiten, en de default
> language komt erbij te staan als je een andere taal wilt editeren.
>
> Daarmede.
>
> Is er trouwens ergens een lijst van die page.TCEFORM.tt_content elementen ?
> want ik wil bij de header ook de align en link wegdoen, maar kan nergens
> een goede list vinden van al deze elementen.

Een lijst is veel te omslachtig.
Je werkt, neem ik aan met firefox.
Klik rechts op of naast het veld waar het over gaat.
Kies "Dit deelvenster" >
Kies "Deelvensterbron bekijken"
En je krijgt de veldnaam op een presenteerblaadje.

Maar wil je een lijst met namen? Geen probleem.
Met phpmyadmin draai je die zo uit:
Letop, dit zijn de velden uit mijn tt_content. Rijp en groen.
Heb je extensies geinstalleerd dan kun je andere, meer of minder velden
hebben. Ja, je zult zelf even wat moeten experimenteren om de juiste
naam bij het juiste veld te vinden. Maar de meeste namen spreken voor
zich. Zo had jij vast wel uitgevonden dat je in jouw geval
header_position, header_link en date nodig hebt.

`uid`, `pid`, `t3ver_oid`, `t3ver_id`, `t3ver_wsid`, `t3ver_label`,
`t3ver_state`, `t3ver_stage`, `t3ver_count`, `t3ver_tstamp`,
`t3_origuid`, `tstamp`, `hidden`, `sorting`, `CType`, `header`,
`header_position`, `bodytext`, `image`, `imagewidth`, `imageorient`,
`imagecaption`, `imagecols`, `imageborder`, `media`, `layout`,
`deleted`, `cols`, `records`, `pages`, `starttime`, `endtime`, `colPos`,
`subheader`, `spaceBefore`, `spaceAfter`, `fe_group`, `header_link`,
`imagecaption_position`, `image_link`, `image_zoom`, `image_noRows`,
`image_effects`, `image_compression`, `altText`, `titleText`,
`longdescURL`, `header_layout`, `text_align`, `text_face`, `text_size`,
`text_color`, `text_properties`, `menu_type`, `list_type`,
`table_border`, `table_cellspacing`, `table_cellpadding`,
`table_bgColor`, `select_key`, `sectionIndex`, `linkToTop`,
`filelink_size`, `section_frame`, `date`, `splash_layout`, `multimedia`,
`image_frames`, `recursive`, `imageheight`, `rte_enabled`,
`sys_language_uid`, `tx_impexp_origuid`, `pi_flexform`, `l18n_parent`,
`l18n_diffsource`, `module_sys_dmail_category`

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg
--
Word jij mijn collega bij Netcreators?