[TYPO3-UG Dutch] SSO vanuit windows

Michiel Roos michiel at netcreators.com
Wed Jul 4 14:30:59 CEST 2007

Nico Potvin wrote:
> Hallo,
>
> Weet iemand of het mogelijk is om een user te authenticeren in typo3
> vanuit windows?
>
> Scenario gaat als volgt:
>
> 1) User start zijn computer op.
> 2) Logt in op zijn computer.
> 3) bezoekt zijn webbrowser en is automatisch ingelogd op de website in
> typo3.
>
> Dus eigenlijk moet de sessie van windows zelf doorgegeven worden naar
> typo3...

Dag Nico,

We hebben ooit zoiets voor een klant gebouwd, maar dan anders (ook nog
met een check of de gebruikersnaam bestaat in een ADS).

Ik denk dat je een heel eind moet kunnen komen als je deze extensie
bekijkt: http://typo3.org/extensions/repository/view/wag_ntlm_sso/1.0.0/

Dit lijkt een prima oplossing voor een 'besloten' netwerk en om dan
automatisch in te loggen op het intranet.

Het enige dat gebeurt is dat (via mod_ntlm) de REMOTE_USER variabele
wordt geset in php (check phpinfo). Met een autenticatie service kun je
daarop checken. Voorwaarde is natuurlijk dat de gebruikers account naam
gelijk is aan de windows login naam.

Met vriendelijke groet,

Michiel Roos

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/