[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 en extensies updaten

Nico Deblauwe nico.deblauwe at gmail.com
Mon Jul 2 13:22:54 CEST 2007

Hoi,

Deze zomer staat er een grote schoonmaak op de website van de K VIV-Jongeren
gepland. Graag had ik dan in 1 beweging direct de meest recente TYPO3 en de
nieuwste versies van de extensies [seminars 5.0 oogt veelbelovend]
geinstalleerd. Wat ik het liefste zou doen is

1. Alles backupen (voor de veiligheid)
    > Hoe doe ik dit het beste?
         a) Is een "export to t3d" met een "infinite recursion" voldoende om
alles (dB en pagina's te hebben?)
         b) Of neem ik (om echt zeker te zijn) toch beter een FTP copie van
de directories + dump van dB?

2. Tabula rasa + cleane install
    > ik heb in het verleden zoveel extensies "eens snel geinstalleerd" om
ze te testen, maar wil eigenlijk van dat "overladen systeem" af, vandaar
    > install van TYPO3 + extensies

3. Terugzetten van alle data
    > Hiervoor dacht ik de T3D te gebruiken. Goed idee, of...? Wat ik vooral
wil vermijden is dat ongebruikte "oude extensierommel" weer mee in de cleane
installatie komt
    > Eigenlijk heb ik twee soorten data
       a) Pagina's
           Deze kunnen (voorlopig) zonder problemen weer getoond worden
       b) Data
           De gegevens in mijn database, waar o.a FE users bijzitten, en
veel eventrecords (van seminars). Is het beter deze apart te importeren via
SQL?

4. Finaliseren
    > Wijzigen van de templates/pagina's waar nodig, om het te doen
samenwerken met de nieuwe versies van de extensies.

Is dit een goede aanpak? Of zijn er betere suggesties?

Groetjes,

Nico

--
Nico Deblauwe

Email: nico at deblauwe.be
Mobile: +32 486 84 08 93

Check www.deblauwe.be for more info about me!

Quote:
"Where did you get the inspiration for your books? I tell myself I can't
have another cup of coffee till I've thought of an idea." (Douglas Adams)