[TYPO3-UG Dutch] offtopic---direct mail en Outlook-----

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Wed Jan 17 13:09:46 CET 2007

Hallo,

Ik weet niet of ik hiermee tegen de regels in ga maar ik wilde jullie
dit niet onthouden.
Een bericht wat ik tegenkwam.

Groeten Leen

Outlook 2007 gebruikt niet langer Internet Explorer om html te
'renderen'. In plaats daarvan maakt het programma gebruik van
tekstverwerker Word.

Vorige versies van Outlook gebruikten Internet Explorer om
html-berichten weer te geven. Outlook 2007 maakt echter gebruik van Word
2007 om html-berichten weer te geven. Een opvallende zet, zo schrijft
Sitepoint, aangezien de html- en css-ondersteuning in Word een stuk
beperkter is dan in Internet Explorer.

Het team achter Sitepoint merkte op dat zijn nieuwsbrieven niet goed
werden weergegeven in Outlook 2007 en nam contact op met Microsoft.
"Dezelfde html- en css-ondersteuning die in Word 2007 aanwezig is, wordt
gebruikt door Outlook", was het antwoord. "Outlook 2007 maakt gebruik
van de rendering engine van Word."

Door het gebruik van Word is het opstellen van een html-nieuwsbrief
beperkt. Positioneren via css bijvoorbeeld werkt niet en ook kunnen er
geen formulieren in de mail worden opgenomen.