[TYPO3-UG Dutch] Typo3, mijn website heeft kolommen.

Thijs Hakkenberg thijs at hakkenberg.com
Sat Jan 13 01:30:56 CET 2007

Melvin,

ervanuit gaande dat je helemaal geen ervaring hebt met typo3: de
HTML-template die gekoppeld is aan de site staat waarschijnlijk in de
fileadmin-folder in je installatieroot. Stel dat de site
www.testsite.nl/cms/ is, dan zal de template waarschijnlijk in
www.testsite.nl/cms/fileadmin/template/template.html staan oid. Deze
plek kan je terughalen door inderdaad in je template te kijken in de
backend. Als je inlogt in typo3, ga je naar Template in het 'Web' menu,
klik je op de bovenste pagina van je website en klik je op 'click here
to edit whole template record'.  Dan staat in het onderdeel 'Setup'
waarschijnlijk een regel in de trant van

 content.file = fileadmin/template/index.html

let wel, deze kan je aanpassen om de layout van je site te veranderen,
maar let wel op dat je enkele html-attributen behoudt, anders kan de
site niet meer werken (bepaalde id's van divjes of ###Markers### )

Succes

Maarten Mandemaker schreef:
> Melvin,
>
> Waarschijnlijk moet je even in de HTML template kijken, waar deze staat kunt
> je vast wel terugvinden in je typoscript template.
>
> Als je deze aanpast kun je de hele website omgooien.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Maarten Mandemaker

Thijs Hakkenberg,

Voorzitter Stichting Ebriositas [kvk: 34210081]
www.ebriositas.nl <http://www.ebriositas.nl/>
Student Natuurkunde UvA
www.uva.nl <http://www.uva.nl/>
Systeembeheerder Stichting Varkens in Nood
www.varkensinnood.nl <http://www.varkensinnood.nl/>

Contact:
Tel: 06-48761131
www.hakkenberg.com <http://www.hakkenberg.com/>