[TYPO3-UG Dutch] probleem timtab webblog werkend te krijgen

Thijs Hakkenberg thijs at hakkenberg.com
Sat Jan 13 01:26:19 CET 2007

Beste Diederik,

Om timtab werkend te krijgen moet je een aantal stappen doen waarvan je
een deel al hebt ondervangen.

Het enige wat timtab feitelijk doet is de templates voor tt_news
uitbreiden zodat het meer blog-achtig functioneert en eruit ziet.

Het effect is echter vrijwel hetzelfde als een pagina maken met single
display en een guestbook toevoegen. Dat moet overigens nog steeds, het
is niet zo dat als je timtab installeerd dat alles kant een klaar is, je
moet nog steeds zelf je workflow bepalen.

Diederik van Veen schreef:
> [...]
> deze verplicht zijn volgens de manual. Vervolgens een gelijke folder
> tree aangemaakt. Ik maak een template record aan voor de main pagina
> en voeg de templates to aan '"Include static (from extension)" in de
> juiste volg orde. Dit gaat allemaal goed, echter vervolgens verwijst
> de manual naar de constant editer waar ik wat waardes zou moeten
> aanpassen. Wel Ik zie een plugin.tx_timtab en een voor tt_news, maar
> geen category voor guestbook.
>
> volgens de manual moet ik dit ergens toevoegen:
> required settings (ve_guestbook)
>
> templateFile = {$page.file.template_ve_guestbook}
dit moet in je Setup van je template. bij mij:

plugin.tx_veguestbook_pi1 {
  templateFile = fileadmin/template/guestbook.html
  }

> recommended settings (ve_guestbook)
>
> limit = 1000
>
> Blogroll settings (timtab)
>
> To make the Blogroll work you need to set
> plugin.tx_timtab_pi1.pid_list. (Set it to 8 for our example.
Ook in je Setup, bij mij:

plugin.tx_timtab_pi1.pid_list=10

(ik heb een sysfolder met pid 10 waar de tt_news artikelen type blog staan.

> Waar zet ik dit neer, kan het nergens in de constant editor vinden.
> Moet ik dit plaatsen in de setup van mijn template? Ifso, kan iemand
> mij dat geven wat ik snap daar nog weinig van.
setup dus.

> Als ik nu nl een blog maak via tt_news en ik ga naar mijn blog pagina
> dan zie ik alleen "Welcome" staan. (denk omdat dit standard in de
> setup van mijn template staat.
dan moet je dus een tt_news element toevoegen type LIST, of een
blogroll. wel startingpoint toevoegen waar de tt_newsartikelen staan.

> PS: zijn TrackBack settings nodig om de blog werkend te krijgen?
nope

Thijs Hakkenberg,

Voorzitter Stichting Ebriositas [kvk: 34210081]
www.ebriositas.nl <http://www.ebriositas.nl/>
Student Natuurkunde UvA
www.uva.nl <http://www.uva.nl/>
Systeembeheerder Stichting Varkens in Nood
www.varkensinnood.nl <http://www.varkensinnood.nl/>

Contact:
Tel: 06-48761131
www.hakkenberg.com <http://www.hakkenberg.com/>