[TYPO3-UG Dutch] probleem versie 4.1beta2

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sat Jan 6 14:18:56 CET 2007

> Bij deze beta kreeg ik problemen in de extension manager, deze gaf een hele
>
> Een vraag: heeft iemand al ervaring met de 4.1beta2 versie van typo? Ik heb
> ze geonstalleerd maar krijg nu blijkbaar geen contact meer met de TER. Ook

Beste mensen,

Even als eerste: Ik heb de wijsheid niet in pacht.
Maar wel redelijk veel ervaring met TYPO3.
En zoals je weet is *ervaring* de som van je fouten.

Dat gezegd hebbende . . .

De TER ging bij mij "raar doen" vanaf versie 4.
Daar heb ik melding van gemaakt in de bugtracker en toen bleek me dat er
inderdaad aan een nieuwe versie gewerkt werd.

Om een lang verhaal kort te houden.
Voor zover ik weet, maar zie boven, zijn in principe de fouten t.a.v. de
TER nu uit de software. Eventueel wederzijds onbegrip van TYPO3 met
bepaalde versies van MySQL of PHP daargelaten.

Heb je in het algemeen problemen na een update, werk dan het volgende
lijstje af:
Voldoende geheugen? Minimaal 48MB liever 64MB
Na de installatie van een nieuwe versie even 2 dingen checken in de
install tool:
1. compare van de database. Alles aanvinken en "Write to database". Dit
herhalen totdat blijkt dat een of meer laatste hardnekkige regels
(bijvoorbeeld: ALTER TABLE be_users CHANGE lang lang varchar(2) NOT NUL)
toch niet verdwijnen.
2. compatibiliteit van de versie mbv de updatewizard

Verder kun je sommige foutmeldingen tot de orde roepen door in de EM een
keer de system extensie "TYPO3 CMS Frontend (TypoScript)" te updaten
(naam aanklikken en op updatebutton klikken). Als je daar toch bent,
update dan ook op dezelfde manier de extensie css_styled_content even,
want hoewel die geïnstalleerd lijkt moet deze nog wel geupdate worden om
helemaal goed te werken. Dit betreft met name bepaalde TSconfig
instellingen.

En ALTIJD de cache legen! Zelf doe ik dit meestal heel rigoureus door de
hele typo3temp directorie te legen. Je moet dan wel even weer de nieuwe
lijst met extensies ophalen. Verder heb ik daar nooit nadelige gevolgen
van gemerkt.

Hopelijk helpt dit.

Daniel