[TYPO3-UG Dutch] Tabel: cache_imagesizes

Maarten Mandemaker maartenmandemaker at gmail.com
Tue Feb 27 08:40:45 CET 2007

Beste lijst,

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van mijn hosting provider dat mijn database
sinds de laatste paar dagen erg snel groter werd. Nu heb ik toevallig een
paar dagen geleden een site opgeleverd met veel foto's.

In PhpMyAdmin bleek dat "cache_imagesizes" zo'n 80% van deze ruimte
benutten, deze heb ik geleegd via de install tool, met als gevolg dat de
hele database met zo'n 80% slonk. Hele opluchting voor hem dus.

Maar nu de vraag: Waarschijnlijk kan ik dit nu dus iedere 2 weken gaan doen
ofso, dus is er een typoscript o.d. die die tabel periodiek kan legen?

Ik heb welleens gehoord van "clear cache at midnight"? Of is dit alleen voor
de FE cache?

Met vriendelijke groet,

Maarten Mandemaker