[TYPO3-UG Dutch] plaatjes resizen zonder ImageMagick?

Rudy Gnodde gnodde.rudy at wag.nl
Thu Feb 22 09:43:55 CET 2007

Beste Barbara,

Meestal werkt het als je ImageMagick in cgi-bin zet (als je die hebt).
Let er wel op dat je de rechten goed moet zetten en dat je de juiste
ImageMagick versie voor het OS hebt (Windows versie werkt niet op Linux,
etc).

Verder kun je contact op nemen met de provider en vragen of ze het voor
je willen installeren. De meeste providers werken hier wel aan mee
(hoewel ze vaak wel kosten in rekening brengen, wat begrijpelijk is).
Als ze niet meewerken zou ik er over gaan denken om een andere provider
te kiezen (als dit een optie is).

Mocht het allemaal toch niet lukken kun je de extentie jb_gd_resize
proberen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet hoe
goed het is, maar het zou er wel voor moeten zorgen dat images geresized
worden zonder IM.

Met vriendelijke groet,

Rudy Gnodde
WIND Internet