[TYPO3-UG Dutch] Vraagjes over goede aanpak

Rudy Gnodde gnodde.rudy at wag.nl
Fri Feb 16 13:57:33 CET 2007

Hallo Nico,

> -[1]- Ontdubbelde voorpagina
> Ik had graag een andere voorpagina getoond aan gebruikers die
> ingelogd zijn dan aan gewone bezoekers.  Momenteel is de
> enige oplossing die ik hiervoor ken te spelen met de access
> rights van de content elements. Bestaat er een betere manier,
> zoals bevoorbeeld code die checkt of een gebruiker ingelogd
> is of niet en afhankelijk van dat resultaat doorverwijst naar
> pagina A of B?
Je kunt een shortcut maken die naar de eerste subpagina wijst, met daar
onder twee pagina's. Als je de eerste subpagina dan alleen toegankelijk
maakt voor ingelogde gebruikers zal de shortcut automatisch verwijzen
naar de tweede subpagina (die dus wel toegankelijk is als je niet
ingelogd bent) als je niet ingelogd bent.

Dus:

Home (shortcut naar eerste subpagina)
 - Home ingelogd (alleen toegankelijk voor ingelogde gebruikers)
 - Home niet ingelogd

> [...]
> beschreven worden. Nu had ik dit graag over de hele website
> verspreid, bij wijze van reclame. Ik dacht een beetje aan het
> volgende concept: Ik bouw een database met voordelen, elk
> voordeel krijgt 1) een titel, 2) een foto/grafiek, 3) een
> korte beschrijving en 4) een link naar de pagina waar het in
> het lang en het breed uitgelegd staat. Op de pagina's van de
> site had ik dan graag, op een vaste plaats in mijn template,
> een willekeurig voordeel gepubliceerd, wat dus verandert met
> iedere pagina die de bezoeker bekijkt.
>
> Heeft iemand een hint hoe dit efficient aan te pakken?
Ik zou hier een extentie voor maken (of een bestaande gebruiken).

Met vriendelijke groet,

Rudy Gnodde
WIND Internet
http://www.windinternet.nl