[TYPO3-UG Dutch] probleem TYPO3 3.8.1 hosting2go

Bas v.d. Wiel j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Sun Feb 11 13:16:22 CET 2007

<KNIP>
> 1. is de installatie van hosting2go ok, als het template item mist in het
> backend menu, of kan ik dit eenvouidg toevoegen, of kan ik op een andere
> manier zelf templates maken? zelf pagina's maken lukt wel

Je moet TYPO3-admin zijn om de template-module te zien. Deze module is
altijd aanwezig in elke normale TYPO3-installatie, dus waarschijnlijk
heb je niet genoeg toegangsrechten binnen TYPO3. Dit is wat anders dan
systeemrechten (je unix account). Toegangsrechten binnen TYPO3 zijn voor
je hoster eenvoudig aan te passen. Eventueel zou je het zelf kunnen doen
als je direct bij de MySQL-database kunt. Zoek in de tabel be_users jouw
account op, en zet een 1 in de kolom 'admin'. Als het goed is, ben je nu
admin en kun je wel templates maken. Is niet heel netjes, maar het werkt
wel! ;-)

> 2. als ik zelf vanuit source wil installeren bij de provider, moet ik dan
> allerlei zaken veranderen in de standaard scripts?

Dit hangt volledig af van hoe de hoster zijn omgeving heeft ingericht.
Normaliter hoef je niets te veranderen, je moet alleen wel de
install-tool even doorlopen. Die bevindt zich in:
http://www.jouwsite.nl/typo3/install. Krijg je daar een foutmelding over
een die() functieaanroep, dan moet je het script index.php onder
typo3/install aanpassen.