[TYPO3-UG Dutch] Lettertype

Bart Veldhuizen [V-INT] bart at v-int.nl
Thu Feb 8 11:54:38 CET 2007

Leen,

Voor zover ik weet kan je geen TrueType font meesturen met een
webpagina, maar je kan hetzelfde effect wel op een andere manier
bereiken. Hier zijn twee opties voor:

1) je kan binnen Typo3 TrueType fonts gebruiken om headers e.d. te
renderen. Zie het hoofstukje IMGTEXT van de TSREF handleiding. Dit is
één van de (wat mij betreft) waanzinnig mooie features van Typo3 :)

2) je kan gebruik maken van de zgn FIR techniek (Fahrner Image
Replacement). Dit is een slim scriptje dat gewone tekst op je site
kan vervangen door mooie, server side gerenderde teksten (zie 1).

http://alistapart.com/articles/javascriptreplacement

Voor FIR kon ik zo snel geen mooie Typo3 extensie vinden, maar echt
moeilijk kan dat niet zijn.

Groet,

Bart

Op 8-feb-2007, om 11:37 heeft Leen Strijk het volgende geschreven: