[TYPO3-UG Dutch] Templates

Wiel, J.A.M van de j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Thu Feb 1 09:32:37 CET 2007

Hoi Leen,
Ik neem aan dat je het volgende ongeveer hebt staan in je eerste pagina:

page.10 = TEXT
page.10.value = HELLO WORLD

en dan op de tweede pagina

page.10 = TEXT
page.10.value = HALLO WERELD

..of iets soortgelijks.

Kijk eens wat er gebeurt als je op de tweede pagina de volgende regel toevoegt boven page.10 = TEXT

page.10 >

Dus als volgt:

page.10 >
page.10 = TEXT
page.10.value = HALLO WERELD

Wat er gebeurt is dat page.10 > de inhoud van page.10 weggooit waarna je met de volgende regels een nieuwe waarde kunt instellen.

Je zou dit ook zo kunnen doen op pagina 2 (je kunt dan alle regels uit de template van pagina 1 weglaten), is dus wat korter:

page.10.value >
page.10.value = HALLO WERELD

Hier vervang je alleen .value door een nieuwe waarde. Voor zover ik weet zou dit hetzelfde resultaat moeten hebben.

Helemaal elegant zou het worden als je een constant gebruikt voor de waarde van page.10.value, als volgt:

op pagina 1:

page.10 = TEXT
page.10.value = {$begroeting.msg}

Op pagina 1 zet je in het contstants-veld van je template dan:

begroeting.msg = HELLO WORLD

Vanaf dat moment krijgen alle subpagina's HELLO WORLD mee. Tenzij je bij pagina 2 je constant anders opgeeft:

begroeting.msg = HALLO WERELD

Ik hoop dat je hiermee verder komt. Vraag me alleen wel af wat je precies probeert te bereiken met deze handelingen. Dit is in elk geval niet de juiste weg naar een meertalige website.

Groeten,

Bas