[TYPO3-UG Dutch] Commerce vraagje

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Fri Dec 7 09:00:40 CET 2007

Hoi Bas,

Bas van der Togt wrote:
> Beste Landgenoten ;)
>
> Ik heb een vraag mbt de extensie commerce.
>
> De Prijzen die gevult worden in de backend zijn voor mij geheel
> onduidelijk. Er is een veld 'price gross' en 'price net' (bruto en
> netto). Ik zou zeggen de prijs exclusief en inclusief btw. Maar dat is
> niet het geval volgens mijn bevindingen.
>
> Ik heb een product A met een bruto prijs van 100 euro, inclusief btw is
> dat dus 119 euro.
Dit heb je niet helemaal begrepen. De bruto prijs is de prijs inclusief
de BTW, de netto prijs is zonder. Commerce doet dit dus goed.

Zie http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=bruto
en http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=netto

Ik zou willen dat ik mijn bruto salaris uitbetaald kreeg in plaats van
mijn netto :D

Patrick