[TYPO3-UG Dutch] een tweede domein in een subdirectory

Glenn Franquet glenn_fr at telenet.nospam.be
Sun Dec 2 19:53:16 CET 2007

Hallo Jos,

Jos Schipper [netcreators] schreef:
> Hallo Franquet,
>
> Heb je ook 2 domeinnamen?
> In dat geval is het echt niet moeilijk en denk je geloof ik teveel na :)

ik heb jammer genoeg geen 2 domeinnamen.  Anders had het inderdaad niet
moeilijk geweest.  Zelfs als ik gebruik kon maken van een subdomein zou
het eenvoudig zijn.  Jammer genoeg is dat ook niet mogelijk doordat de
hoster geen subdomein toelaat op de root via CNAME.  Het alternatief,
indien ik geen frame wil, is Web forward.  Dat is wat ik dus probeer met
  die subdirectory.

> Je hangt gewoon een 2e domain record aan de andere site.
> RealURL zou ook geen probleem moeten zijn. (mits de server dit ondersteunt)
>
> Je .htaccess bestand slaat volgens mij nergens op.
> Je zegt... Als je naar site 2 gaat, gebruik alles van site 1? als ik het
> goed begrijp?

Mijn typo3 installatie staat geïnstalleerd op de root van de site.  In
de database van die installatie zitten dus ook mijn twee sites.  Vandaar
de rare constructie met de .htaccess.

> Volgens mij zou het goed gaan als je die subdir weghaalt en die
> .htaccess ook?

Als ik de subdirectory weg haal heb ik een alternatief nodig om de
request door te sturen naar de typo3 installatie op mijn root anders
krijg ik een "page not found" error.

In elk geval bedankt om er al een keertje mee over na te denken.

Met vriendelijke groeten
Glenn