[TYPO3-UG Dutch] extension manager

Dick Sijtsma typo3 at simplon31.nl
Sun Dec 2 11:27:14 CET 2007

Hallo forum,

ik heb TYPO3 geïnstalleerd op een Linux server. Alles lijkt goed gegaan.
Ik heb beschikking over PHP 5.1.4. De memory limit = 32 Mb en de max
execution  time staat op 30. Alle benodigde directories zijn volgens de
install tool bereikbaar/beschrijfbaar en ook is er verbinding met de
database. Zelfs de image tools werken.

Als ik nu de back-end opstart lijkt dat ook helemaal in orde. Totdat ik
de extension manager wil opstarten. Ik krijg dan de melding:

Internal Server Error. The server encountered an internal error or
misconfiguration and was unable to complete your request.

In de error-logs zie ik het volgende:

> FATAL:  erealloc():  Unable to allocate 77824 bytes
> Premature end of script headers: /www/site/cgi-bin/php

Kent iemand deze foutmelding? Of nog beter: weet iemand een oplossing?
Ik heb me natuurlijk als suf gegoogled maar kom er nog niet uit.

Of is er een workaround, zodat ik op een andere manier extensies kan
beheren en binnenhalen?
En die 77824 bytes lijkt zo'n klein beetje. Hoe kan het nu dat hij daar
over struikelt?

Alle reacties worden zeer gewaardeerd.

Vriendelijke groet,

Dick Sijtsma