[TYPO3-UG Dutch] Foutmelding bij aanpassen pagina's

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Sat Aug 18 13:05:00 CEST 2007

Je hebt PHP versie 5.2 > draaien. Daarmee is het niet meer mogelijk om
$this te definieren als variabelen bij een functie aanroep. Meerdere
extensies van TYPO3 krijgen hier op dit moment last van. Probleem is dat
dit een overblijfsel is van de grote vrijheden die je had als
programmeur met PHP4, maar eigenlijk is het gewoon slecht
programmeerwerk. $this moet vervangen worden door iets als $refObj. Dat
maakt bij deze functie niet uit, omdat er geen gebruik van deze
variabele gemaakt wordt. Dus ga naar dit bestand en wijzig $this naar
$refObj of installeer de nieuwe versie van deze extensie, waar dit al
opgelost is.

Patrick