[TYPO3-UG Dutch] gebruikersrechten setup

Rik Willems - Actiview rik at actiview.nl
Fri Aug 17 13:05:51 CEST 2007

Beste lijst,

Ik probeer een TYPO3 installatie te maken die voor gebruikers alle dingen
die ze niet nodig hebben weghaalt. Zo wil ik dat in de Sysfolder 'Nieuws' in
de BE geen content elementen worden aangemaakt en de colommen ook niet
zichtbaar zijn. Ik heb de volgende groepen:

All

User -Lite - geeft alleen toegang tot maken en wijzigen pagina's die op
hidden staan.

User -Medium - geeft meer rechten om user lite te 'controleren'

News -Lite - mag nieuwe artikelen aanmaken

News -Editor - mag artikelen goedkeuren en plaatsen.

User lite kan geen nieuws artikelen maken en news lite geen pagina's en
content elementen. Tot zover gaat het dus goed. Wanneer ik een gebruiker
echter groepen user lite en news lite geeft kan hij wel weer pagina's en
content elementen maken in de sysfolder 'nieuws'. Dit wil ik voorkomen, maar
hoe doe ik dat? Ik hoop dat dit een beetje een samenhangend verhaal is.

Met vriendelijke groeten,
Rik Willems

ACTIVIEW WEB SOLUTIONS
website development  |  online applications  |  services & solutions

W:  <http://www.actiview.nl/> http://www.actiview.nl