[TYPO3-UG Dutch] Werkmanier vraagje

Gijs Epping gijs.epping at efocus.nl
Wed Aug 15 13:12:18 CEST 2007

Nu het plaatje erbij :)
http://img102.imageshack.us/img102/4835/usersuf3.jpg

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: typo3-ug-dutch-bounces at lists.netfielders.de
[mailto:typo3-ug-dutch-bounces at lists.netfielders.de] Namens Gijs Epping
Verzonden: Wednesday, August 15, 2007 1:08 PM
Aan: TYPO3 Usergroup Dutch
Onderwerp: [TYPO3-UG Dutch] Werkmanier vraagje

Hallo,

Ik ben nu met extensies bezig en vroeg me af wat de "beste" manier is om
iets te doen. Ik wil een frontend-plugin met een bestel formulier die de
bestellingen opslaat in de database. In de backend wil ik dit als een
simpel lijstje uit kunnen lezen zodat deze bewerkt kunnen worden
(betaald ja/nee zetten etc).

Nu zag ik in de std typo3 windows installatie iets, dat dit met users
doet. In een sysfolder met de naam "General User Storage
<http://localhost:8504/typo3/alt_db_navframe.php?> " zit een tabelletje
met "website users" (zie attachment). Nu is de vraag of dit ook voor
andere tabellen gebruikt kan worden?

Waar ik nu mee aan het stoeien ben is een backend plugin die het
bewerken etc volledige via de extentie afhandeld, maar is dat wel een
juiste manier van werken? Want ik kan me zo voorstellen dat er standaard
"opties/plugins" zijn die dit al kunnen. (B.v. SQL Frontend
<http://typo3.org/extensions/repository/view/mh_omsqlio/1.0.10/>  werkt
aan de frontend maar is wel een beetje wat ik bedoel) Want ik kan me zo
voorstellen dat je dit misschien wel met meerdere tabellen wil doen.

Ik zou graag horen wat jullie hier over te zeggen hebben.

Alvast bedankt

Gijs