[TYPO3-UG Dutch] Schijfrechten probleem met linux

Michiel Roos michiel at netcreators.com
Mon Aug 13 09:13:28 CEST 2007

Dag Tom,

Als de rechten op de folder /typo3conf/ext/static_info_tables zijn:
drwxrwxrwx . . . dan zou zelfs Sinterklaas er bestanden in mogen plaatsen.

Ik zie niet in waarom 'apache' geen bestanden/mappen zou mogen aanmaken
in een map met zulke 'open' permissies.

Misschien kun je een heel klein test php scriptje plaatsen in
/typo3conf/ext/static_info_tables om te kijken of de foutmelding
wellicht 'misleidend' is (versleuteld wordt door TYPO3).

Iets in de trend van:
<?php
mkdir("/var/www/vhosts/verdaat.org/httpdocs/typo3conf/ext/static_info_tables/testdir",
0770);
?>

Hoe staan de rechten op de 'bovenliggende' map
/var/www/vhosts/verdaat.org/httpdocs/typo3conf/ext/ ?

Heeft apache daar wel schrijfrechten op?

Als je deze waardes instelt:
$TYPO3_CONF_VARS['BE']['fileCreateMask'] = '0666';
$TYPO3_CONF_VARS['BE']['folderCreateMask'] = '0777';
. . . dan worden daarmee niet automatisch de 'verkeerd staande'
permissies gerepareerd. Alleen de nieuwe bestanden en mappen krijgen die
modes mee. Reeds bestaande bestanden en mappen moeten 'met de hand' (of
met een slim recursief php scriptje) worden gefixt.

Groet,

Michiel

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/