[TYPO3-UG Dutch] Plugin in FCE dmv Typoscript

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Wed Aug 8 22:28:24 CEST 2007

Danny Koppel schreef:
> Beste,
>
> Ik wil het op deze manier omdat ik het gewoon wil oefenen!
> Ik probeer gewoon meerdere facetten van Typo3 te leren.

Dat begrijp ik. En dat is ook een heel loffelijk streven. Het is zoiets
als bergbeklimmen. Zwaar werk, maar als je langs een kant omhoog gegaan
bent waar nog nooit iemand anders omhoog gegaan is, geeft dat een
dubbele kick.
Toch wil ik je adviseren zeker in het begin de gebaande wegen een beetje
te bewandelen.
En daarbij wil ik graag je gids zijn. Ik heb alleen een klein gebrek. Of
eigenlijk twee. Ik heb maar een klein snapvermogen en ik ben niet
helderziende.

Dus als jij zegt: "Ik wil graag in een FCE een plugin plaatsen (plugin:
General Office Displayer).", dan wil ik je graag vertellen hoe dat moet.
Ook al ken ik de betreffende extensie niet, het plaatsen van een plugin
is in grote lijnen altijd hetzelfde.

Maar als ik dan lees: "Het is me alleen niet duidelijk hoe ik de plugin
in een FCE kan plaatsen dmv Typoscript.", dan moet ik afhaken.
Ik concludeer dan dat je het op de normale manier wel gelukt is, maar nu
wil je met standje speciaal.
En nu komen mijn gebreken om de hoek kijken want ik begrijp niet eens
wat je wilt. Wil je in een FCE de een of andere typoscript plakken
waardoor de plugin opgehaald wordt? Of wil je in een typoscript template
een stukje script zetten waardoor een plugin in een bepaalde FCE terecht
komt?
In beide gevallen kan ik je zeggen dat ik dat niet zou kunnen. Althans
niet zonder de PHP-programmeerkwast ter hand te nemen.
Maar in beide gevallen ontgaat me ook totaal de zin.
Misschien als je een voorbeeld hebt waar het wel zin heeft, dat ik je
dan kan helpen.

Misschien moet ik eerst de bal terugspelen en je uitdagen om een gewoon
tt_content record met typoscript in een FCE te plakken.
Als je dat kunt is een plugin niet zo moeilijk meer, lijkt me. Maar als
je dat al niet lukt waarom zou je het dan met een plugin willen?
Als je dat wel lukt hoor ik heel graag hoe je het gedaan hebt.

Er schiet mij nu te binnen dat Ries van Twisk ooit een extensie gemaakt
heeft die, als je het van drie meter afstand bekijkt, doet wat jij
vraagt. Maar of jij dat bedoelt betwijfel ik.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg