[TYPO3-UG Dutch] mootools bug IE

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Tue Aug 7 11:00:33 CEST 2007

Op het gevaar af dat ik hoon en smaad oogst, wil ik me er ook even
tegenaan bemoeien. Nu ben ik ook nog maar een relatieve beginner in deze
materie, maar in het land der blinden . . .

Rik heeft het over de doctype. In TSref kun je daar alles over lezen.
Moet ie strict? Dan zet je in je config template:
config.doctype = xhtml_strict

Heb je last van eigenzinnig gedoe dan kies je uit een van de volgende
mogelijkheden:
1.
config.doctypeSwitch = 1
Hiermee komt de proloog altijd onder het doctype
2.
[browser = msie]
config.doctypeSwitch = 1
[end]
Hiermee komt de proloog  onder het doctype als het een IE-tje betreft
3.
config.xmlprologue = none
Hiermee wordt de proloog niet weergegeven. En alle literatuur die ik er
over gelezen heb (zo, zo, lees jij zulke literatuur? Ja, puh) adviseert
om deze optie te gebruiken, omdat de proloog geen enkele invloed heeft,
behalve de reeds eerder genoemde terugval in Quirks modus door de
Gates-browsers.

Resumerend:
De proloog op none en vergeet de switch
Als die motown extensie strict modus verlangt kies je voor:
config.doctype = xhtml_strict
En lees, overlees en herlees de TSref. Wordt dit allemaal in behandeld.
Moeilijk boekwerkje, maar als je het een beetje door hebt kom je
voortdurend pareltjes tegen die je kunt gebruiken in je kunstwerkjes.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg
--
Word jij mijn collega bij Netcreators?