[TYPO3-UG Dutch] Upgrade naar PHP5 en MySQL5

Peter de Regt peter.de.regt at sharkit.nl
Fri Aug 3 08:49:27 CEST 2007

Beste,

Momenteel overweeg ik een upgrade uit te laten voeren door onze leverancier
van onze webserver (PHP4) naar de meest recente versie van PHP5. Bij de
upgrade zal ook direct een upgrade plaatsvinden van MySQL4 naar 5.

Graag hoor ik of jullie ervaring hebben met zo'n upgrade en of er nog
specifieke zaken zijn waar op gelet moeten worden.
Moet ik ook in Typo3 nog iets omzetten? Ook vraag ik me bijvoorbeeld af of
ik de Zend Optimizer zal laten installeren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Typo3.org geeft namelijk aan dat vanaf Typo3 4.2.0 er PHP5 nodig is
(http://typo3.org/about/system-requirements/)
Tevens wordt PHP4 nog maar tot het eind van dit jaar ondersteund en
verschijnen er na 31-12-2007
Omdat het nu vakantie periode is lijkt het me het een geschikt moment om dat
nu nog uit te laten voeren.
Hopelijk hebben de bezoekers er dan het minst last van.

Met vriendelijke groet,
Peter de Regt