[TYPO3-UG Dutch] Welke back-up synchronisatie tool kan ik het best gebruiken

Bart Veldhuizen [V-INT] bart at v-int.nl
Sun Apr 29 09:25:39 CEST 2007

Hi Otto,

normaal gesproken maakt mijn hosting partner gewoon netjes backups
van de database en de document root, en heb ik daar geen zorgen over.
Als ik echter zelf een backup moet maken maak ik altijd een scriptje
dat een mysqldump uitvoert, de docroot 'tart' en vervolgens de hele
boel in een .gz bestand stopt. Deze bestanden kan je natuurlijk
vervolgens naar je development omgeving kopieren om daar de omgeving
bij te werken.

Voor dit soort dingen vertrouw ik eigenlijk nooit op extensies omdat
ik echt 100% zeker wil weten dat alles goed gebeurt..

Groet,

Bart

Op 29-apr-2007, om 0:54 heeft otto at webspinnerij.nl het volgende
geschreven: