[TYPO3-UG Dutch] Nog maar een keer WYSIWYG / RTE / HTMLArea plaats <h2> op de website in plaats van het echt te renderen als <h2>

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Tue Apr 10 17:24:54 CEST 2007

Hi Jordan,

Als je in de EM HtmlArea RTE als 'Default Configuration Setting >
Typical' zet, zonder ook maar één instelling te veranderen, dan wordt
<h2> ook daadwerkelijk als een HTML <h2> opgeslagen

Waar jij op wijst heeft niets met de instelling van HtmlArea RTE te
maken, want tt_content heeft daarmee niets van doen. Frontend
renderingsinstellingen staan los van de RTE zelf. Bij een beetje kennis
van de methodiek van TYPO3 zou je dan ook niet de RTE de schuld hiervan
gegeven hebben.

Welke soort fe_rendering gebruik je? 'Content', 'css_styled_content'.
Dat is me niet duidelijk. Zou je dat aan kunnen geven? Waarschijnlijk is
er bij jou een TS-instelling ingeslopen die ervoor zorgt dat <h2> aan de
voorzijde verkeerd wordt omgezet of niet toegestaan is.

Wat staat er in tt_content.text.20.parseFunc.denyTags en
tt_content.text.20.parseFunc.allowTags als je ze zelf niet veranderd?
Oftewel lib.parseFunc_RTE, want daar komt het hoogstwaarschijnlijk, in
normale gevallen dus waarschijnlijk ook bij jou, vandaan. De standaard
instelling van css_styled_content is voor lib.parsefunc_RTE

allowTags =
b,i,u,a,img,br,div,center,pre,font,hr,sub,sup,p,strong,em,li,ul,ol,blockquote,strike,span,h1,h2,h3,h4,h5,h6,input
denyTags = *

En voor css_styled_content is die instelling weer afkomstig van de
constante styles.content.links.allowTags.

Naar jouw standaard instellingen ben ik wel benieuwd naar. Als je hier
al antwoorden op kan geven, dan zijn wel misschien al weer een heel eind.

Gooi niet backend en frontend door elkaar.

Patrick