[TYPO3-UG Dutch] login problemen

Maarten Van de Broek maartenvandebroek at fulladsl.be
Sat Apr 7 12:46:43 CEST 2007

Beste mensen

Vele gebruikers op mijn site hebben inlogproblemen, maar niet allemaal.  Ik denk dat er twee dingen mislopen, maar ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.

Ik heb gebruik gemaakt van de extensions Front End User Registration, en daarbij de New Login Box en MD5 FE password.

Vraag 1:
Als iemand een account aanmaakt, krijgt die een foutmelding, maar het lijkt verder wel te werken want er wordt er door FE User Registration  een bevestigingsmail gestuurd.  Als je dan klikt op de link in de mail, wordt je account inderdaad bevestigd, maar krijg je tegelijk opnieuw een vervelende foutmelding:

foutmelding op de site bij aanmaken gebruiker

Warning: php_uname() has been disabled for security reasons in /usr/local/psa/home/vhosts/vvtiv.be/httpdocs/t3lib/class.t3lib_htmlmail.php on line 272

Warning: gethostbyaddr(): Address is not a valid IPv4 or IPv6 address in /usr/local/psa/home/vhosts/vvtiv.be/httpdocs/t3lib/class.t3lib_htmlmail.php on line 274

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/local/psa/home/vhosts/vvtiv.be/httpdocs/t3lib/class.t3lib_htmlmail.php:272) in /usr/local/psa/home/vhosts/vvtiv.be/httpdocs/typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_fe.php on line 2767

foutmelding bij registratie van gebruiker (bevestigen van registratie via link in e-mail)

[...]

Ik begrijp niet wat deze foutmeldingen betekenen, en hoe ik ze zou kunnen verhelpen.

Vraag 2 (hangt waarschijnlijk samen met de vorige vraag)

Als mensen willen inloggen, lijkt het bij velen alsof hun paswoord een aantal keren na elkaar wordt geplakt, omdat de box vol bolletjes komt te staan.  Zelfs als zij hun paswoord juist ingeven, geraken zij niet ingelogd.  Als ik dan als webmaster hun paswoord handmatig in de BE verander, kunnen ze wel inloggen, en dan kunnen ze hun profiel aanpassen en toch weer hun oude paswoord instellen en gebruiken.  Bij velen lijkt deze aanpak het probleem te omzeilen, maar blijkbaar ook niet altijd.

Kan iemand mij hierbij helpen?  Ligt het misschien ook aan instellingen van de computer van de gebruiker?

Alvast bedankt om even te willen meedenken. (Maak je antwoord niet te technisch alsjeblieft, ik heb de site ineengestoken met vallen en opstaan, met veel lezen op internet en veel proberen, maar ik ben absoluut geen kenner.)

Maarten