[TYPO3-UG Dutch] RTE en links naar interne pagina's

Dennis-Jan Broerse - Ibuildings.nl dennisjan at ibuildings.nl
Thu Apr 5 17:36:52 CEST 2007

Hallo

Ik heb een probleem met het maken van links naar interne pagina's.

Ik heb een multitaal site en daarin wil ik met behulp van de RTE een
link maken naar een interne pagina.
Als ik dat doe dan wordt de volgende code gegeneerd: <LINK 8>klik
hier</LINK>
Als ik dan naar de site browse en ik wil op die link klikken dan neemt
de taal variabele netjes mee www . domein . nl/index.php?id=8&L=1
Als ik dan weer naar die pagina ga in Typo3 en ik sla de pagina nog een
keer op en ik wil de link bewerken dan geeft hij aan dat het een link is
naar een externe url en heeft er in de code hetvolgende van gemaakt
<LINK www . domein . nl/index.php?id=8 >klik hier</LINK>.
Als ik nu naar de site browse en op de link klik dan ga ik naar de
default taal.

Om het probleem op te lossen moet ik de RTE uitschakelen en alles
handmatig tikken wat natuurlijk niet werkbaar is of ik moet handmatig
&L=1 aan de externe url toevoegen.

Na wat zoeken heb ik de volgende configs ingesteld in mijn template:
config.linkVars = L
config.typolinkCheckRootline = 1
config.uniqueLinkVars = 1

Echter dit lost mijn probleem niet op.

Wie kan mij helpen om het probleem op te lossen?

Alvast bedankt

Dennis-Jan