[TYPO3-UG Dutch] content vraagje

Wiel, J.A.M van de j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Sun Apr 1 20:08:53 CEST 2007

Hoi Roelof,
Dit is een stuk makkelijker dan het lijkt. Je menu is opgebouwd uit een HMENU-object met daarin levels die allerlei eigenschappen kunnen hebben. Het HMENU-object zelf kan ook allerlei eigenschappen hebben. Stel nu dat je het volgende ongeveer hebt:

mainMenu = HMENU
mainMenu {
}

..waarbij je op de puntjes je niveaus definieert door voor elk niveau een TMENU, GMENU of een ander menu-object te maken. Laat je nu de rest van de code ongemoeid en voeg je op de regel direct na de { het volgende toe:

entryLevel = 1

..dan begint je menu voortaan op niveau 1 i.p.v. niveau 0, een laag dieper in de paginaboom dus. Experimenteer met de waarde van entryLevel en je zult waarschijnlijk snel het menu krijgen dat je zou willen zien.

Wil je echt geen menu met 3 levels, dan kun je het voor de header nog zo oplossen:

mainMenu = COA
mainMenu {
  kopTekst = TEXT
  kopTekst {
    value = Zwangerschap
    wrap = <h4>|</h4>
    }
  menuItems = HMENU
  menuItems {
    entryLevel = 1
    }
}

Op de puntjes dus weer de definitie van je twee niveaus. Als je dit een beetje optuigt, kun je het erg flexibel (bijvoorbeeld meertalig) presenteren. Daar is TypoScript naar mijn mening erg goed in. Mocht je daar nog vragen over hebben, dan horen we hier wel wat je specifiek zou willen bereiken.

Groeten en succes!

Bas