[TYPO3-UG Dutch] Templavoila en Flexible Content Elements

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Mon Oct 30 10:22:23 CET 2006

Alle sites die ik tot nog toe heb gebouwd heb ik eigenlijk in de
traditionele 4 kolommen-structuur gebouwd. Echter, om me toch wat meer
te verdiepen in het Templavoila geheel vroeg ik me af of het volgende
mogelijk was.

Ik wil een aantal verschillende Flexible Content Elements maken. Als
ruwe schets heb ik er 1 klaargezet op http://www.koekeloekoe.nl/schets.png

Is het mogelijk dat het bovenste geheel (Contentvlak 1 t/m 6) als 1
Flexible Content Element wordt gemaakt? Dus een redacteur zal een nieuwe
pagina aanmaken. Daar wordt standaard al het menu en overige zaken
afgehandeld en ze hebben dus 1 vlak (Page module van TemplaVoila) waar
ze deze FCE kunnen plaatsen. Wat ik eigenlijk wil is dat ze voor deze
FCE kiezen en dat ze dan alleen nog maar "Regular content, als zijnde
Text, Text w/image, Images only, etc. etc.) aan deze FCE hoeven toe te
voegen. Ik heb al wel geprobeerd in Templavoila alle blokken content als
zijnde een EL element te definieren in Templavoila, maar in de Page
module van TV worden ze dan allemaal achter elkaar getoond. Graag zou ik
hier dezelfde structuur zien zoals ik dit ook gedefinieerd heb in de
schets. Is dit mogelijk en wat zou ik eventueel over het hoofd zien dat
alle blokjes achter elkaar getoond worden i.p.v. onder elkaar.

Alvast bedankt,

Mark Kuiphuis